Skoleleder flytter skole, og ny skoleleder konstitueres

Skoleleder Pernille Skaaning Engamo er netop blevet bedt om at træde til som ny skoleleder på Rismølleskolen i Randers. Og derfor bliver nuværende stedfortræder Louise Gubbertsen konstitueret som skoleleder på Asferg Skole fra 2. april 2024 og indtil en ny skoleleder er ansat.

"Jeg har været meget glad for min tid her på Asferg Skole. Her er både dygtige og engagerede medarbejdere, nogle skønne børn og unge og et stærkt forældresamarbejde. Jeg har oplevet at lokalsamfundet har bakket op om skolen og fået gode samarbejder i gang med såvel Træningshuset, PIF, Børnehaven Svalereden og Gassum Børnehus, kirken og Asferg-gruppen. Jeg er glad for det vi har lavet sammen til glæde for Asferg og Gassum og vil spændt følge med i udviklingen af både skole og lokalsamfund. Det er en helt særlig ånd der findes i og omkring Asferg Skole som jeg tager med mig, hvor  jeg glæder mig også til jobbet og de faglige udfordringer der er foran mig. Og samtidig er jeg rigtig glad for, at Asferg Skole er i gode hænder," siger Pernille Skaaning Engamo.

"Årsagen til rokaden er, at der på Rismølleskolen, er hårdt brug for en ny og stærk ledelse, og jeg har derfor bedt Pernille om at træde til fra 2. april 2024. Randers Kommunes skolevæsen viser virkelig sit værd i denne situation. Jeg ved, at Pernille vil sikre en god overlevering til Louise Gubbertsen, som jeg er helt sikker på, vil håndtere konstitueringen på fornem vis," siger Morten Lyhne, skolechef i Randers Kommune.